Har du styr på bogføringen i din virksomhed?

Har du styr på bogføringen i din virksomhed?

Der findes utrolig mange ting, som man skal have styr på, hvis man ejer en virksomhed eller er chef i en virksomhed. Man skal hele tiden holde det store overblik, så der er styr på alt. Man skal også hele tiden holde sig opdateret, så man følger med markedet, nye regler mm. Det kan være hårdt og stressende, men der er også en mulighed for at opsøge hjælp til det, som man ikke føler sig stærk i.

Der er nu en ny bogføringslov

d. 1. juli træder en ny bogføringslov i kraft, som har et stort krav om digitalisering. I store træk vil sige, at det nu er krav om digital bogføring og digital opbevaring af bogføring og bilag, hvorfor det er godt at være opmærksom på den nye lovgivning, da ikke alle virksomheder er digitaliserede. Generelt vil der være et større fokus på dokumentation af din virksomheds økonomi, hvortil der kan være sanktioner, hvis man ikke lever op til kravene, da der vil være en øget kontrol.

Du behøver ikke, at forstå den nye lov selv

Det kan umiddelbart lyde lidt overvældende, særligt hvis man ikke er det helt store geni til teknologi. Der er meget nyt, som man skal sætte sig ind i, og måske man skal til at lave, hvis ikke hele, så store dele af sit bogføringssystem om. Men du behøver ikke, at klare det hele selv, da der findes revisionsfirmaer, som kan hjælpe og vejlede dig, fordi de har helt styr på den nye bogføringslov.

Begå færre fejl

Det kan have store konsekvenser, hvis man ikke har styr på den nye bogføringslov. Derfor kan det være en stor hjælp med et revisionsfirma i ryggen, så man ikke vil begå fatale fejl. Det kan derfor også kun være en fordel at opsøge hjælp, så man kan få helt styr på den nye bogføringslov.


Comments are closed.